3.12.06

Milli Egitim Uzerine Muhafazakar Gorusler


Hollanda'daki Leiden Universitesi'nin Turkoloji sayfasinda dolastim bugun. Simdiye kadar hocalarin ve doktora ogrencilerinin yayinladiklari ve uzerinde calistiklari makaleleri okumak mumkun bu sayfada. Erik Zürcher'in de bu bolumun basinda olmasi cok onemli. Zürcher'in "Turkey: A Modern History" adli kitabi zaten butun Turkoloji ogrencilerinin basucu kitabidir!

Secil Deren ve Tanil Bora'nin "Milli Egitim Uzerine Muhafazakar Gorusler" adli makalesini okudum, buradan okunabilir: http://www.let.leidenuniv.nl/tcimo/tulp/Research/sdtb.pdf

Ziya Gokalp ve Ismayıl Baltacıoğlu'nun fikirleri cercevesinde gelistirilmis bir makale. Uzun zamandir Turkce akademik makale okumuyordum, romanlarin, siirlerin diline o kadar alismisim ki, birden bu akademik dil beni carpti, ilginc olan ise Osmanlica kelimeler (sadece alintilar degil, metnin icindeki genel cumle icindeki kelimeler) ile Ingilizceden direk cevrilen kelimelerin yan yana olmasi, dilde bir butunluk olmamasi, sanirim bunlar akademik dilin okunmasini daha da zorlastiriyor.

No comments:

 

Zirve100 Site ekle
Photography Art Blogs - BlogCatalog Blog Directory